مقاله-پروژه و پایان نامه – تبلیغات در موتورهای جستجو[۸۵] – پایان نامه های کارشناسی ارشد
-
- تبلیغات در موتورهای جستجو[۸۵]: اکثر موتورهای جستجو به شرکت اجازه می دهند آدرس اینترنتی شرکتشان را در موتور جستجوی آن ها ثبت نمایند. مزیت ثبت آدرس اینترنتی در موتورها از جنبه تبلیغات مهم است. زیرا رایگان است و هر کسی میتواند یک آدرس اینترنتی را در یک موتور جستجو ثبت نماید و از طرفی کاربرانی که در جستجوی، محصول یا خدمت شرکت خاصی هستند، می تواند یک لیست از تولیدکنندگان آن محصول یا ارائهدهندگان آن خدمت دریافت نمایند.
-
-
- تبلیغات ویدیویی[۸۶]: همانطوری که قابلیت پخش برنامه های ویدیویی از تلویزیون، تلفن همراه، و حتی بازیها انتقال یافته است، این انتقال برنامه های ویدیویی، تبلیغات ویدیویی را نیز به همراه خود منتقل کردهاست. با اینکه امروزه حسابهای تبلیغات ویدیویی آنی تنها صاحب بخش کوچکی از بودجه های تبلیغاتی هستند، این امکان برای تبلیغکنندگان فراهم شده است که از انحصار تبلیغ ویدیویی تلویزیونی رهایی یابند.
-
-
- باتن ها[۸۷]: این نوع از آگهیهای تبلیغات مربعهای ۵۰ * ۵۰ پیکسلی هستند که اکثرا در قسمت های انتهایی صفحات وب دیده میشوند. این نوع از تبلیغات اینترنتی میتوانند قابل کلیک باشند یا فقط برای معرفی محصول/خدمت و نشان تجاری به کار روند.
-
- اسکای اسکریپر[۸۸]: این نوع از تبلیغات اینترنتی تقریبا “شبیه به بنرها” هستند با این تفاوت که کشیدهتر و باریکترند و طرز قرار گرفتن این گونه از اشکال تبلیغ اینترنتی در صفحات وب به صورت عمودی و در سمت راست یا چپ صفحه میباشد، به همین دلیل است که آن ها را آسمان خراش مینامند.
-
- تبلیغات در اتاقهای گفتگو[۸۹]: اتاقهای گفتگو به علت اینکه یک مکان مشترک هستند، و به این دلیل به وجود آمدهاند که مکانی برای بررسی مشکلاتی از قبیل سوالات پزشکی، فنی و … درباره محصول خریداری شده و همچنین مکانی برای تسهیم عواطف و تبادل اطلاعات باشند، از این روی می توانند مکان مناسبی برای تبلیغات باشند.
-
- درون شبکه ای ها[۹۰]: تبلیغاتی هستند که درون مرورگر پنجره باز قرار دارند و وقتی کاربر از صفحهای به صفحه دیگر حرکت می کند قبل از اینکه صفحه بارگذاری شود نمایان می شود و با بارگذاری صفحه از بین میرود. این نوع از تبلیغات متعلق به خانواده پاپ آپها هستند.
-
- تبلیغات متحرک[۹۱]: یا تبلیغات تغییرپذیر تبلیغاتی هستند که بسیار از اندازه های طبیعی ذکر شده برای شکلهای تبلیغی بزرگترند و محتوای آن ها به طور مداوم در طول نمایش تغییر می کند. این گونه تبلیغات مانند تابلوهای الکترونیکی استادیومها و یا بیل بردهای کنار خیابان هستند که در جهت معرفی گروه خاصی از محصولات به طور مداوم محتوای آن ها تغییر می کند.
-
- ارلگ[۹۲]: این نوع تبلیغات از ترکیب دو واژه ایر به معنی شنیدن و لاگ به معنی دسته به وجود آمده است. این نوع از تبلیغ اینترنتی به وسیله برنامه گیف تهیه میگردد که قابلیت پخش عکسهایی همراه با صوت را دارا میباشد.
-
- تبلیغات حامیگری[۹۳]: یک شکل غیرمستقیمی از تبلیغ است که به سازمانها اجازه میدهد تا بازاریابی و تبلیغ را بواسطه پیوند با محتوای کلیدی اجرا نمایند. این شکل از تبلیغات به عنوان بخشی از محتوای کلیدی یک صفحه وب یا بخشی از یک فهرست حمایت کننده نمایان گردد. کاربران با کلیک نمودن بر روی این پیوندها به وب سایت مورد نظر تبلیغکننده منتقل میشوند. از مزایای این نوع تبلیغ میتوان به فضای کمی که اینگونه از تبلیغات اشغال میکنند اشاره نمود.
-
- تبلیغات طبقه بندی شده[۹۴]: این دسته از اشکال تبلیغات اگرچه از نظر میزان شناخت برای مصرف کنندگان در رتبه پایینی قرار دارند، اما طبق آمار اداره تبلیغات تعاملی صاحب ۱۷% از بازار تبلیغات صورت پذیرفته در سال ۲۰۰۷ میباشند. این گونه تبلیغات بیشتر در روزنامهها و مجلات آنی دیده میشوند.
-
- فوقاتصالها[۹۵]: فوقاتصالها در بیشتر موارد به یک فوق متن[۹۶] متصل هستند و در واقع کلمه، اصطلاح و یا در بعضی اوقات نمودار که به کاربر این امکان را می دهند تا با یک کلیک به وب سایت تبلیغکننده منتقل شوند. فوقاتصالها از این جهت که جای کمی می گیرند و در درون متن جاسازی میشوند یا به عبارت دیگر متون پیوندی هستند شبیه به تبلیغات حامیگری هستند، با این تفاوت که از نظر تعداد، محدودیتی ندارند، در هر جای صفحه میتوان آن ها را جای داد و مهمتر اینکه، فوق متنی یا همان هایپر لینکها یک تبادل تبلیغی بین وبسایتهای مشهور هستند.
-
- وب سایت[۹۷]: خود وب سایت بزرگترین شکل تبلیغ اینترنتی است. زیرا هدف از ایجاد هر وب سایت تجاری، فرهنگی، سیاسی و … چیزی جز معرفی و تبلیغ هدف خاص، نیست. برخلاف دیگر اَشکال تبلیغات اینترنتی وب سایت از محدودیتهای مانند کوچکی هزینه و غیره مبرا است و به راحتی می تواند در محتوایش هر پیغام تبلیغی را جانمایی نمود. شاید مهمترین تفاوت وب سایت با سایر اشکال تبلیغات رفتاری باشد که به واسطه آن رفتار وب سایتها مورد بازردید قرار می گیرند. زیرا کاربران وب سایتها را برای ارضای نیازشان جستجو میکنند ولی دیگر شکلهای تبلیغات به صورت اتفاقی در معرض دید آن ها قرار میگیرد.
- تبلیغات بر روی بازیهای آنی[۹۸]: جانمایی یا کاریابی محصول[۹۹] روشی است که در آن صاحبان صنایع به شرکتهای سازنده برنامه های تلویزیونی و فیلمهای سینمایی مبالغی را پرداخت میکنند تا بدین وسیله محصولات یا خدماتشان در آن برنامه یا فیلم به نمایش درآید. بازیهای آنی یکی دیگر از روشهای تبلیغ اینترنتی است که به تبلیغکنندگان اجازه میدهد پیام و یا نشان تجاریشان را در یک روش لذت بخش به کاربران معرفی کنند.
- نگرش
واژه اتیدیود[۱۰۰]، معادل فارسی متعددی همچون طرز تلقی، وجهه نظر، بازخورد، وضع روانی، ایستار، گرایش و نگرش دارد. ولی اکنون اصطلاح نگرش قبول عام یافته و به صورتهای مختلف نیز تعریف شده است (ترکان و کجباف، ۱۳۸۷). نگرش یک سازه فرضی است، زیرا به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست بلکه بیشتر با اظهارات کلامی و رفتاری همراه است (آذربایجانی و همکاران، ۱۳۸۵).