• تبلیغات در موتورهای جستجو[۸۵]: اکثر موتورهای جستجو به شرکت اجازه می­ دهند آدرس اینترنتی شرکت­شان را در موتور جستجوی آن ها ثبت نمایند. مزیت ثبت آدرس اینترنتی در موتورها از جنبه تبلیغات مهم است. زیرا رایگان است و هر کسی می‌تواند یک آدرس اینترنتی را در یک موتور جستجو ثبت نماید و از طرفی کاربرانی که در جستجوی، محصول یا خدمت شرکت خاصی هستند، می ­تواند یک لیست از تولیدکنندگان آن محصول یا ارائه­دهندگان آن خدمت دریافت نمایند.

      • تبلیغات ویدیویی[۸۶]: همان­طوری که قابلیت پخش برنامه ­های ویدیویی از تلویزیون، تلفن همراه، و حتی بازی­ها انتقال یافته است، این انتقال برنامه ­های ویدیویی، تبلیغات ویدیویی را نیز به همراه خود منتقل ‌کرده‌است. با اینکه امروزه حساب­های تبلیغات ویدیویی آنی تنها صاحب بخش کوچکی از بودجه­ های تبلیغاتی هستند، این امکان برای تبلیغ­کنندگان فراهم شده است که از انحصار تبلیغ ویدیویی تلویزیونی رهایی یابند.

    • باتن ­ها[۸۷]: این نوع از آگهی­های تبلیغات مربع­های ۵۰ * ۵۰ پیکسلی هستند که اکثرا در قسمت­ های انتهایی صفحات وب دیده می­شوند. این نوع از تبلیغات اینترنتی می‌توانند قابل کلیک باشند یا فقط برای معرفی محصول/خدمت و نشان تجاری به کار روند.

    • اسکای اسکریپر[۸۸]: این نوع از تبلیغات اینترنتی تقریبا “شبیه به بنرها” هستند با این تفاوت که کشیده­تر و باریک­ترند و طرز قرار گرفتن این گونه از اشکال تبلیغ اینترنتی در صفحات وب به صورت عمودی و در سمت راست یا چپ صفحه ‌می‌باشد، به همین دلیل است که آن ها را آسمان خراش می­نامند.

    • تبلیغات در اتاق­های گفتگو[۸۹]: اتاق­های گفتگو به علت اینکه یک مکان مشترک هستند، و ‌به این دلیل به وجود آمده­اند که مکانی برای بررسی مشکلاتی از قبیل سوالات پزشکی، فنی و … درباره محصول خریداری شده و همچنین مکانی برای تسهیم عواطف و تبادل اطلاعات باشند، از این روی می ­توانند مکان مناسبی برای تبلیغات باشند.

    • درون شبکه ­ای ها[۹۰]: تبلیغاتی هستند که درون مرورگر پنجره باز قرار دارند و وقتی کاربر از صفحه­ای به صفحه دیگر حرکت می­ کند قبل از اینکه صفحه بارگذاری شود نمایان می­ شود و با بارگذاری صفحه از بین می­رود. این نوع از تبلیغات متعلق به خانواده پاپ آپ­ها هستند.

    • تبلیغات متحرک[۹۱]: یا تبلیغات تغییرپذیر تبلیغاتی هستند که بسیار از اندازه­ های طبیعی ذکر شده برای شکل­های تبلیغی بزرگترند و محتوای آن ها به طور مداوم در طول نمایش تغییر می­ کند. این گونه تبلیغات مانند تابلوهای الکترونیکی استادیوم­ها و یا بیل بردهای کنار خیابان هستند که در جهت معرفی گروه خاصی از محصولات به طور مداوم محتوای آن ها تغییر می­ کند.

    • ارلگ[۹۲]: این نوع تبلیغات از ترکیب دو واژه ایر به معنی شنیدن و لاگ به معنی دسته به وجود آمده است. این نوع از تبلیغ اینترنتی به وسیله برنامه گیف تهیه می­گردد که قابلیت پخش عکس­هایی همراه با صوت را دارا ‌می‌باشد.

    • تبلیغات حامی­گری[۹۳]: یک شکل غیرمستقیمی از تبلیغ است که به سازمان­ها اجازه می­دهد تا بازاریابی و تبلیغ را بواسطه پیوند با محتوای کلیدی اجرا نمایند. این شکل از تبلیغات به عنوان بخشی از محتوای کلیدی یک صفحه وب یا بخشی از یک فهرست حمایت کننده نمایان گردد. کاربران با کلیک نمودن بر روی این پیوندها به وب سایت مورد نظر تبلیغ­کننده منتقل می­شوند. از مزایای این نوع تبلیغ ‌می‌توان به فضای کمی که اینگونه از تبلیغات اشغال ‌می‌کنند اشاره نمود.

    • تبلیغات طبقه ­بندی شده[۹۴]: این دسته از اشکال تبلیغات اگرچه از نظر میزان شناخت برای مصرف­ کنندگان در رتبه پایینی قرار دارند، اما طبق آمار اداره تبلیغات تعاملی صاحب ۱۷% از بازار تبلیغات صورت پذیرفته در سال ۲۰۰۷ می­باشند. این گونه تبلیغات بیشتر در روزنامه­ها و مجلات آنی دیده می­شوند.

    • فوق­اتصال­ها[۹۵]: فوق­اتصال­ها در بیشتر موارد به یک فوق متن[۹۶] متصل هستند و در واقع کلمه، اصطلاح و یا در بعضی اوقات نمودار که به کاربر این امکان را می­ دهند تا با یک کلیک به وب سایت تبلیغ­کننده منتقل شوند. فوق­اتصال­ها از این جهت که جای کمی می­ گیرند و در درون متن جاسازی می­شوند یا به عبارت دیگر متون پیوندی هستند شبیه به تبلیغات حامی­گری هستند، با این تفاوت که از نظر تعداد، محدودیتی ندارند، در هر جای صفحه ‌می‌توان آن ها را جای داد و مهمتر اینکه، فوق متنی یا همان هایپر لینک­ها یک تبادل تبلیغی بین وب­سایت­های مشهور هستند.

    • وب سایت[۹۷]: خود وب سایت بزرگترین شکل تبلیغ اینترنتی است. زیرا هدف از ایجاد هر وب سایت تجاری، فرهنگی، سیاسی و … چیزی جز معرفی و تبلیغ هدف خاص، نیست. برخلاف دیگر اَشکال تبلیغات اینترنتی وب سایت از محدودیت­های مانند کوچکی هزینه و غیره مبرا است و به راحتی می ­تواند در محتوایش هر پیغام تبلیغی را جانمایی نمود. شاید مهم­ترین تفاوت وب سایت با سایر اشکال تبلیغات رفتاری باشد که به واسطه آن رفتار وب سایت­ها مورد بازردید قرار می­ گیرند. زیرا کاربران وب سایت­ها را برای ارضای نیازشان جستجو ‌می‌کنند ولی دیگر شکل­های تبلیغات به صورت اتفاقی در معرض دید آن ها قرار ‌می‌گیرد.

  • تبلیغات بر روی بازی­های آنی[۹۸]: جانمایی یا کاریابی محصول[۹۹] روشی است که در آن صاحبان صنایع به شرکت­های سازنده برنامه ­های تلویزیونی و فیلم­های سینمایی مبالغی را پرداخت ‌می‌کنند تا بدین وسیله محصولات یا خدمات­شان در آن برنامه یا فیلم به نمایش در­آید. بازی­های آنی یکی دیگر از روش­های تبلیغ اینترنتی است که به تبلیغ­کنندگان اجازه می­دهد پیام و یا نشان تجاری­شان را در یک روش لذت بخش به کاربران معرفی کنند.

  1. نگرش

واژه اتیدیود[۱۰۰]، معادل فارسی متعددی همچون طرز تلقی، وجهه نظر، بازخورد، وضع روانی، ایستار، گرایش و نگرش دارد. ولی اکنون اصطلاح نگرش قبول عام یافته و به صورت­های مختلف نیز تعریف شده است (ترکان و کجباف، ۱۳۸۷). نگرش یک سازه فرضی است، زیرا به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست بلکه بیشتر با اظهارات کلامی و رفتاری همراه است (آذربایجانی و همکاران، ۱۳۸۵).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...