۱۳۹۳زنجیردار و همکاراناست هزینه های اداری عمومی فروش و بهای تمام‌شده کالای فروش رفتهرگرسیون خطیهزینه های اداری عمومی فروش و بهای تمام‌شده کالای فروش رفته چسبنده هستند و شدت چسبندگی در بهای تمام‌شده کالای فروش رفته محسوس‌تر است که باید در تجزیه‌و تحلیل‌های مدیران و نیز هنگام بررسی کار مدیران در نظر گرفته شود.۱۳۹۳اسماعیل زاده و مهرنوشرابطه چسبندگی هزینه ها با کیفیت سود و خطای پیش بینیرگرسیون چند متغیرهبین چسبندگی هزینه ها،چسبندگی هزینه های عمومی اداری و فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته با خطای پیش‌بینی سود رابطه ای معکوس وجود دارد.نتایج حاصل از این فرضیه با نتایج حاصل از تحقیق خالقی مقدم و کرمی ۱۳۹۱ در یک راستا قرار دارندتاریخمحققمتغیرهامدلنتایج۱۳۹۴نیازخانیسود هدف، پاداش‌ مدیران و چسبندگی هزینه هارگرسیون حداقل مربعات معمولی

بین چسبندگی هزینه ها با انگیزه های مدیران، رابطه معکوسی وجود داشته است.

بین چسبندگی هزینه ها و سود هدف، در جامعه آماری یا شرکت‌های منتخب بورس اوراق بهادار تهران رابطه‌ معناداری یافت نگردید.

۲۰۰۳اندرسون، بنکرهزینه های اداری، عمومی، فروشرگرسیونسرعت افزایش در برخی از هزینه ها در هنگام افزایش سطح فروش، بیشتر از سرعت کاهش در سطح هزینه ها در هنگام کاهش سطح فردی است.۲۰۰۳سابرا مانیام و ویدن میرتغییرات فروش و چسبندگی هزینه هارگرسیون خطینتایج این تحقیق نشان می‌دهند که هزینه های توزیع و فروش و هزینه های عمومی و اداری و بهای تمام‌شده کالای فروش رفته وقتی درآمد فروش تغییرات کمی داشته باشد (کمتر از ۱۰%)رفتار چسبندگی ندارند اما وقتی درآمد فروش بیش از ۱۰%تغییر کند چسبندگی این هزینه ها نمودار می‌شود.۲۰۰۴بالکریشنان، پیترسون و سادسترومتغییر در حجم فعالیت بر میزان چسبندگی هزینه هارگرسیون خطیدر رابطه با عامل اول پاسخ مدیریت نسبت به سطوح تغییر فعالیت بالا و پایین یکسان است. در واقع درصد تغییر در هزینه ها برای تغییرات اندک سطح فعالیت (۳% ±) تفاوت چندانی با درصد تغییر هزینه ها برای تغییرات بزرگ سطح فعالیت (بیشتر از۳% ±) ندارد ؛ ‌بنابرین‏ فرضیه اول تحقیق رد می‌شود و فرضیه دوم پذیرفته می‌شود ؛ یعنی اگر شرکت موردنظر در سطوح بالای ظرفیت خود فعالیت کند دارای هزینه های چسبنده خواهد بود.

تاریخ
محقق
متغیرها
مدل
نتایج

۲۰۰۴

مدیروس و کوستا

چسبندگی هزینه های اداری، عمومی، فروش

رگرسیون حداقل مربعات معمولی

نتایج پژوهش بیانگر وجود رفتاری چسبنده برای هزینه های اداری، عمومی و فروش بود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که با هر ۱% افزایش درامد فروش ۵۹% افزایش در هزینه های توزیع و فروش و عمومی و اداری جامعه موردتحقیق خواهیم داشت اما با هر ۱% کاهش درامد فروش تنها ۳۲% کاهش در هزینه های توزیع و فروش و عمومی و اداری خواهیم داشت. علاوه بر این در این تحقیق تغییرات چسبندگی هزینه های توزیع و فروش و عمومی و اداری در ارتباط با شرایط و موقعیت‌ها شرکت‌ها موردبررسی قرار گرفته است

۲۰۱۰

ویس

رفتار نامتقارن هزینه ها بر پیش‌بینی سود

رگرسیون

در شرکت‌هایی که هزینه های چسبنده‌تری دارند، دقت پیش‌بینی سود توسط تحلیلگران کمتر است و چسبندگی هزینه ها بر اولویت‌های پوششی تحلیلگران تأثیر می‌گذارد و سرمایه‌گذاران در ارزیابی ارزش شرکت چسبندگی هزینه ها را لحاظ می‌کنند.

۲۰۱۰

پورپوراتو و وربین

چسبندگی هزینه ها

رگرسیون

با افزایش یک‌درصدی در درآمد، هزینه های بانک‌ها به ترتیب در کشورهای آرژانتین، برزیل و کانادا ۶/۰ و ۸۲/۰ و ۹۲/۰ درصد افزایش می‌یابد، در حالی که با کاهش یک‌درصدی در درآمد بانک‌های مذبور، کاهش ۳۸/۰ و ۴۸/۰ و ۵۵/۰ درصد در هزینه ها را در مشاهده کردند. آن‌ ها دریافتند بانک‌هایی که بیشترین افزایش را در هزینه ها در شرایط بهبود فروش دارد، در زمان کاهش فروش نیز بیشترین کاهش را خواهد داشت.

تاریخ
محقق
متغیرها
مدل
نتایج

۲۰۱۰

هامبورگ و ناسو

چسبندگی هزینه و محافظه‌کاری شرطی

رگرسیون حداقل مربعات معمولی

چسبندگی هزینه، عدم تقارن زمانی سود را به وسیله تضعیف در به‌موقع بودن سود برای شرکت‌ها با اخبار مثبت افزایش داده و از سوی دیگر به‌موقع بودن سود برای شرکت‌ها با اخبار منفی را تشدید می‌کند. همچنین نتایج آنان تأیید کرد که عدم تقارن زمانی سود برای شرکت‌های دارای چسبندگی هزینه از طریق فاکتورهای حسابداری منعکس‌شده در اقلام تعهدی نسبت به فاکتورهای غیر حسابداری منعکس در جریان‌های نقدی، به صورت قوی‌تری تقویت می‌شود.

۲۰۱۱

بالکریشان و لابرو و سادستروم

ساختار هزینه و چسبندگی هزینه ها

رگرسیون خطی

در درازمدت هزینه تصمیم‌گیری ساختار هزینه تحت تأثیر توانایی ما برای شناسایی تصمیمات کوتاه‌مدت مدیریت هزینه است و تصمیمات گذشته در ساختار هزینه، قدم بزرگی برای کنترل هزینه ها در کوتاه‌مدت است.

۲۰۱۲

چن، لو و سوگیانیس

حاکمیت شرکتی و مشکلات شرکت و رفتار چسبندگی هزینه های اداری و عمومی و فروش

رگرسیون خطی

هزینه های نمایندگی اداری، عمومی و فروش بخش قابل توجهی از عملیات کسب‌وکار است به‌طوری‌که نسبت هزینه ها اداری و عمومی و فروش نسبت به کل دارایی به طور متوسط ۲۷% است در حالی که این نسبت برای هزینه های تحقیق و توسعه ۳% است. با توجه به اهمیت هزینه های اداری عمومی و فروش و توجه به کنترل این هزینه ها و درک رفتار آن‌ ها و نقش مدیران در تنظیم هزینه ها این موضوع موردتوجه محققان می‌باشد.

تاریخ
محقق
متغیرها
مدل
نتایج

۲۰۱۳

سورس و همکاران

نظیر نظارت مدیریتی، شرایط اقتصادی خارجی و ویژگی‌های شرکت

رگرسیون حداقل مربعات معمولی

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه های چسبنده و پیاده‌سازی‌های مختلف تصمیم‌گیری‌های واقعی مدیریتی است.

۲۰۱۴

دالا ویا و همکاران

هزینه های فروش، عمومی و اداری، هزینه کالاهای فروخته‌شده و هزینه های عملیاتی

رگرسیون

هزینه چسبندگی پدیدار تنها برای کل هزینه نیروی کار و ‌نه فقط برای هزینه های فروش، عمومی و اداری، هزینه کالاهای فروخته‌شده و هزینه های عملیاتی. رخ می‌دهد، در این پژوهش بیشتر به ادبیات بر رفتار هزینه چسبنده و بحث ‌در مورد مسائل مهم مرتبط با رویکرد موجود از تجزیه‌و تحلیل تجربی و تفسیر رفتار هزینه چسبنده پرداخته ‌شده است.

۲۰۱۵

فاسارانی و همکاران

چسبندگی هزینه و محافظه‌کاری

رگرسیون

یافته ها نشان می‌دهد که بین رفتار چسبندگی هزینه و حسابداری محافظه‌کاری، ارتباط مستقیم وجود دارد.

مدل مفهومی تحقیق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...