Virgin views about autonomy or independence, as well as sharing her father or paternal grandfather’s father Vazn Yajdpdry between Shiite clerics Vahl law tradition, there is a religious aspect has been the most cooperative Manzryh law contrary to any of the scholars of Sunni Hanafi jurists Vhnbly Vshafy Vmalky views What it Shiite jurisprudence has uttered his Endo total of both the Sunnis believed in our Be any age as long as the girl is a virgin Yajdpdry father’s permission is needed, as well as the legitimacy and lack of legitimacy Vazalh penetrative virginity before marriage is not the father or the paternal leave fall term Now obviously delighted father father father’s permission prior permission of the conflict is the core of the family’s paternal family in the current do Furthermore, lack of access and Mhjvryt father or paternal grandfather and unjustified refusal to leave them down to the judgment of the leave, will be.
-
- -۱- کاتوزیان ، ناصر،حقوق مدنی،ایقاع.ص۱۱ ↑
-
- – صفایی .حسین ،.حقوق مدنی ،تعهدات وقراردادها ↑
-
- – کاتوزیان،ناصر،حقوق خانواده جلد اول،ص۸۰ ۲ ↑
-
- – علامه حلی،تحریر،جلد۲،ص۶ ↑
-
- – علی بن محمد ،کتاب التعریفات ،ص ۱۳۹ ↑
-
- – همتی، همایون،ولایت تکوینی، ص ۷۹۰ ↑
-
- – دهخدا، علی اکبر،لغت نامه ، جلد۱۴٫ص ۷۹ ↑
-
- – کاتوزیان.ناصر.حقوق خانواده.جلددوم ص ۲۰۲ ↑
-
- – جعفری، لنگرودی، محمدجعفر، همان ص۷۵۶ ↑
-
- – زهره،ابوالمکارم.فقه استدلالی،ترجمه مهدی افجوی نژاد.ص۴۸۳ ↑
-
- – شیخ الاسلام.اسعد.احوال شخصیه-ص۸۹-۸۸-۱۰۰ ↑
-
- – عروهالوثقی ،مساله۱۲، ص۱۴۶ ↑
-
- – هاشم معروف الحسنی،الولایه والشفه والاجاره من الفقه الاسلامی فی ثوبه الجدید،ص۹۷به بعد ↑
-
- – این زهره،ابوالمکارم.فقه استدلالی، ترجمه مهدی افجوی نژاد.ص۴۸۳ ↑
-
- – صفایی،حسین-قاسم زاده، مرتضی،اشخاص ومحجورین ص۱۷۹ ↑
-
- – طوسی.ابی جعفر محمد،الحلاف.جلد۴٫ص۲۵۵ ↑
-
- – کلنی.جعفرمحمدبنیعقوب.الفروع من الکافی،الجز الخامس ص۳۹۴ ↑
-
- – طوسی.ابی جعفر محمد،الحلاف.جلد۴٫ص۲۵۵ ↑
-
- – الحر العاملی.محمدبن حسن،وسایل الشیعه-همان باب ص۲۰۵ ↑
-
- – بابازاده -علی اکبر .مسائل ازدواج وحقوق خانواده ، ص۳۸ ↑
-
- – الزجیبلی وهبه.الفقه الاسلامیه وادلنه ،الحجر التاسع ،ص۶۶۹۰ ↑
-
- – ابن عیسی.محمد بن عیسی.الجامع الصیح.الحجز الثالثص۴۰۷ ↑
-
- – شیخ الاسلامی-اسعد-احوال شخصیه جلد ۱ص۹۲ ↑
-
- – الطوسی،ابی جعفر محمد بن حسن،الاستبصار،الجزءالثالث ص۳۴۳ ↑
-
- – بحرانی.شیخ یوسف. الحدائق .طاهره جلد۲۳ص۲۰۱ ↑
-
- – الحر العاملی، .محمد بن حسن، وسایل الشیعه ، جلد، ۱۴ص۲۰۱ ↑
-
- – مقنیه ، محمد جواد ،الفقه علی المذاهب الخمسه ص۳۲۲ ↑
-
- – کاشف الغطاء، :محمد حسن تحریر الهله،جلد دوم، .ص ۱۱ ↑
-
- – الکرسی،علی بن حسین ،جامع المقاصد فی شرح القواعد .جلددوازدهم ، ص۱۲۳ ↑
-
- – بحرانی شیخ یوسف،الحدائق طاهره ،جلدیست وسوم ص۱۲۳ ↑
-
- – بخاری ،مسلم ،صحیح ،جلد ۷ ،ص۳۳ ↑
-
- – صفایی، حسین ،مامی.اسداله ،مختصر حقوق خانواده ، ص۷۹ ↑
-
- – کاتوزیان-ناصر-حقوق خانواده جلد اول ص ۸۱ ↑
-
- – شهید ثانی، مالک الافهام فی شرح شراتع الاسلام. جلد اول ص۴۴۸ ↑
-
- – کاتوزیان،ناصر ، همان ص۸۱ ↑
-
- – علامه حلی ،قواعد،جلد۲ .کتاب نکاح، ص۲۷ ↑
-
- – ملاا،حمد نراقی ،مستندالشیعه ،جلد ۲،ص۴۸۱ ↑
-
- – کاتوزیان، حقوق مدنی خانوده: ص۸۱ ↑
-
- – کاتوزیان، ناصر، حقوق خانواده جلد اول، ص۷۳ ↑
-
- – جواهر الکلام ،همان کتاب علامه حلی،تذکره. جلد۱،ص۷۹ ↑
-
- –صفایی، حسین ،امامی، اسدالله حقوق خانواده، ص۸۱ ↑
-
- – قربانی.فرج اله.آراءوحدت رویه قضایه ۵۳٫۲۵ ↑
-
- – قربانی: فرج اله، آراءوحدت رو به قضاییه ، ص ۲۵۹ ↑